Thursday, April 7, 2011

Lempeng & Kuah Deghoyan on Mama's 54th B'day

Happy Birthday to you..
happy birthday to youuuu..
happy birthday to Fatimah Corazon L. Cuaresma bt. Abdullah.....(huih,panjang giler name)
happy birthday toooooo yooouuuuu!!
HAPPY BIRTHDAY MAMA
haa..pade 6.4.2011 haritu, aku n my wife nk wat b'day seprais utk mama..
tp xde la  seprais yg grand2 mcm paris hilton gitu..
biase2 je..jz to make her happy and to let her know that we care..

so aku n wife pon pikir la ape nk buat utk mama..
kitorg dh xnak beli kek2 dh..bosan..
tibe2 kitorg t'ringat mama penah ckp dier teringin nk mkn lempeng n kuah durian..
rasenye dier penah mkn mende tu mase majlis merisik aku n laili dulu kot..

aku sanggop x overtime haritu,sbb nk pg carik deghoyan nk buat kuah tu..
utk mama t'syg,aku beli durian mahal tuuu..
2bijik kecik doploh hengget..awal2 jatuh rahang jgk aku dgr harge tu..
tp kalo nk dibandingkn dgn kasih sayang yg mama dh kasi kt aku sblom ni,
ape la sgt doploh hengget tu..

so kt rumah aku ber'kelentung-kelentang' la ngn biniku..
sori ye sesi masak-memasak xdpt nk dikongsi sbb keadaan kami yg seksi mase sesi tu..
maka,terhasil la mende ni..
so lepas sume dh ready kitorg pon gerak pg shah alam..
mama n ayah pon xtau kitorg nk blk..

bile dh smp rumah mama,dirog still kt surau sbb tgh isyak..
kitorg dgn bantuan bibik Adan n bibik Raidah siap2 la
and tunggu mama pulang..

n bile mama and ayah dh blk..
kitorg pon nyanyi la hepy b'day..

  haha..mama xsempat bukak telekong lg kitorg dh suroh dier potong eskrem..
sbb xde kek nk potong,potong eskrem vianeta pon jadi ler an an..
dan bermule lah upacare melantak...uish,Prof Nasir tu,org blom start lg dier dh ngunyah dh..hehe

so itu la yg kitorg buat utk mama..
simple,sederhana tp mama sgt happy n puas hati sbb dpt mkn lempeng n kuah durian yg diidamkan..

to mama,
 hope you stay healthy
& forever young!!
panjang umor dan murah rezeki..

we love you mama!!!

1 comment:

  1. rajiah balik bulan dopan, takdo lempeng doyan siapla!!!!!!!!!!!!!!!! anak kita tak geng! ;(

    ReplyDelete